Nöjdast kunder i Pajala

Varken avstånd eller kyla är ett hinder för Wist Last & Buss verkstad i Pajala. Från Norge i väst, genom Sverige och till Finland i öst tar de emot fordon, ofta redan samma dag. Det har gett Wists nöjdaste kunder i Volvos undersökning Retail Excellence Survey 2018.

1860x1050-pajala-grupp

Hela verkstadsgänget i Pajala med kunden Jan Erik Granstrand

Pajalas anläggning växer och kunderna blir allt nöjdare. Servicemarknadschefen och kundmottagaren Anders Niemi berättar om framgångsfaktorerna i verkstaden.

– Vi är ett lokalt gäng med erfarna mekaniker som arbetar nära kunderna. Vi försöker ge dem snabb hjälp och skapa förtroende, berättar han.

 

Anders Niemi är ny servicemarknadschef på Wist Last & Buss i Pajala med lång erfarenhet från bland annat skogsbranschen. Han kommer främst arbeta med guldavtalskunder.

Samarbete mellan filialer

Det finns stora fördelar med att tillhöra Wistkoncernen, där Wist i Pajala samarbetar tätt med bland annat Kalix och Kirunas verkstad. Det är en trygghet som dessutom kan ge ännu snabbare service.

– Att vi arbetar systematiskt och likvärdigt i alla filialer gör att vi kan garantera ett väl utfört jobb. Om inte vi har tid just då finns det alltid en annan filial som kan hjälpa till. Det har gett många återkommande kunder, säger han.

Wist Last & Buss i Pajala får ett bra betyg av mig, det fungerar väldigt bra och de hjälper till när det behövs”, säger kunden Jan Erik Granstrand (t.v i bild)

Tuff vintersäsong

Bland kunderna finns allt från enbilsåkare till finska turistbussar. Många ekipage kör upp emot 40 000 mil per år och den tuffa vintersäsongen med temperaturer under -35 grader ställer höga krav på service.

– Vi arbetar mycket med förebyggande underhåll, men gör också skadereparationer om olyckan är framme. Vintertid sker en del avåkningar till exempel.

Erfarna mekaniker är en av framgångsfaktorerna på Wist Last & Buss i Pajala.